Om Vekst Ålesund
Formål og forretningsidé
Verdiskapningen i bedriften er:
Salg av varer og tjenester til næringslivet, det offentlige og private innenfor områder som passer vår arbeidskraft.
Vi skal ha konkurransedyktige priser og tilby god kvalitet og god logistikk gjennom nærhet til markedet.
Formål og forretningsidé
Verdiskapningen i bedriften er:
Salg av varer og tjenester til næringslivet, det offentlige og private innenfor områder som passer vår arbeidskraft.
Vi skal ha konkurransedyktige priser og tilby god kvalitet og god logistikk gjennom nærhet til markedet.
Visjon
I Vekst Ålesund skal arbeidstaker være i fokus, vi skal bidra til personlig vekst og utvikling slik at den enkelte kan oppleve økt livskvalitet gjennom sitt arbeidsforhold i bedriften.
Vi skal skape en bærekraftig arbeidsplass, til nytte for vår eier, Ålesund kommune, og samfunnet ellers, Vi skal produsere kvalitetstjenester som samfunnet har bruk for og forvalte våre ressurser på en tilfredsstillende måte.
Vekst Ålesund skal være et godt sted å være og et godt sted å lære for alle ansatte.
Verdier, etiske retningslinjer og samfunnsansvar
Vårt ansvar er å gi mennesker mulighet til vekst og utvikling gjennom arbeid, ha individfokus og tenke helhetlige løsninger, og være med å bidra til økt livskvalitet for den enkelte.
Vi skal være bevisst vårt samfunnsansvar, ligge i forkant og være modige på å finne nye løsninger som viser at selskapet ser på seg selv som en viktig brikke i et samfunn som trenger forbedringer. Dette ønsker vi å formidle gjennom vår kvalitetspolitikk, våre nedfelte verdier og etiske retningslinjer.
Kvalitetspolitikk
Vekst Ålesund skal skape verdier gjennom produksjon av varer og tjenester.
Dette fordrer at våre kunder opplever oss som profesjonelle og redelige samarbeidspartnere.
- Våre tjenester og leveranser tilfredsstiller deres behov.
- Vår eiers interesser ivaretas gjennom god økonomistyring som gir mulighet for videreutvikling av våre tjenester og produksjonsområder.
- Alle krav fra myndigheter må oppfylles.
- Selskapet bidrar positivt til utvikling av samfunnet gjennom å legge forholdene til rette for den enkeltes utvikling gjennom arbeid.
Utvikling av kvalitetsmål kan gjøres ved at:
- Vi har fokus på kundens behov, vi er tilgjengelige, legger vekt på et positivt arbeidsmiljø.
- Legger til rette for gode interne systemer som sikrer rett levering til avtalt tid og etablerer interne rutiner og systemer for kontinuerlig forbedring og påser at ansatte etterlever kravene bedriften har i sine prosedyrer.
Dette måles gjennom kundetilfredshet, medarbeidersamtaler, brukerundersøkelser og kompetansebevis for VTA. Evaluerer måloppnåelse og kompetanseheving for de ansatte.
Kvalitetssikring og forbedring av våre tjenester til NAV
«Tilrettelegging, kvalifisering og utvikling av personer med nedsatt arbeidsevne og som står utenfor det ordinære arbeidsmarkedet. Leveranse av varer og tjenester til det offentlige, næringsliv og private markedet.»